

ПРО НАС ПИШУТЬ ...
Не кожен авіа любитель ризикне витратити час на розробку і будівництво власного літака або вертольота. Набагато більше людей вважають за краще відразу літати, іноді економлячи кошти і час за рахунок збирання техніки з кит-наборів. Правда, деякі йдуть ще далі і доручають збірку професіоналам. Попит народжує пропозицію. Так в Білій Церкві з'явилася компанія «Авіаційні Технології України». Місто авіаційне, в ньому живе досить професіоналів, щоб налагодити складання легких літаків і вертольотів. Почали з продукції компанії Van's Aircraft, Inc., тобто з літаків RV-7 і RV-10. На зльоті їх було чотири, по два кожного типу. Правда, RV-10 були зібрані в США, а літак української збірки в нинішньому зльоті не брав участі. Самі по собі машини відмінні, а при такій же якості збірки результат вийшов обнадійливим.
![]() |
![]() |
Раніше компанія Vertical Aviation Technologies Inc. випускала кит-набір Hummingbird 260L. Про нього ми писали в «АОН» №6'2010. Тоді компанія «Авіа-Няня» представила його на HeliRussia-2010 під назвою Colibri 260L. Індекс L означає, що на вертольоті встановлений двигун Lycoming VO-435 потужністю 260 к.с. Сьогодні ж компанія Vertical Aviation Technologies Inc. представляє два кит-набору Hummingbird 300L і 300LS.
На зльоті в Житомирі був показаний вертоліт з V-подібним восьмициліндровим інжекторним двигуном LS7 компанії General Motors об'ємом 7 л і потужністю 300 к.с., який був спеціально розроблений для цього вертольота. Правда, LS7 здатний розвивати потужність до 325 к.с. при 3200 оборотах, однак на вертольоті він задросельований так, щоб до 12 тис. футів розвивати потужність 280 л.с. Однак головна перевага цього мотора перед Lycoming VO-435 не в потужності, а в здатності працювати на автомобільних бензинах з октановим числом від 92, що сьогодні актуально в більшості країн світу. При цьому витрачає близько 49 л / год. Слід сказати, що відрізняються і льотні характеристики 260L і 300LS в бік збільшення швидкостей і дальності польоту 300LS. Про те, як був зібраний конкретний борт, експонувалися на зльоті ім. С.П. Корольова, розповів Володимир Іванович Дяченко, представник ТОВ «Авіаційні технології України»:
- Вертоліт був доставлений на наше підприємство в листопаді минулого року, а 6 грудня ми почали збірку. Vertical Aviation Technologies Inc. продає кит-набори в двох варіантах: швидкої збірки і повністю розібрані. Ми купили кит-набір, розібраний повністю. Збирали його на площах фірми замовника в районі Бузової під Києвом. П'ять наших співробітників разом з замовником, який за українським авіаційним законодавством зобов'язаний виконати не менше 51% робіт по збірці, до початку зльоту практично завершив роботу. Залишилося виконати настройку несучої системи, гвинтокорилої групи, облітати і зареєструвати вертоліт.
Льотно-технічні характеристики вертольота Hummingbird 300LS
1. Довжина фюзеляжу | м | 9,33 |
2. Висота |
м | 2,62 |
3. Ширина | м | 0,152 |
4. Діаметр несучого гвинта | м | 10,06 |
5. Кількість лопатей | 3 | |
6. Діаметр хвостового гвинта | м | 1,8 |
7. Маса порожнього судна | кг | 875 |
8. Корисне навантаження | кг | 395 |
9. Максимальна злітна маса | кг | 1270 |
10. Екіпаж | чол. | 1 |
11. Пасажири | чол. | 3 |
12. Обсяг палива | л | 215 |
13. Тип палива | А-92 | |
14. Двигун | IS7 | |
15. Потужність | л.с. | 280 |
16. Витрата палива | л/год | 49 |
17. Максимально допустима швидкість | км/год | 195 |
18. Крейсерська швидкість |
км/год | 160 |
19. Діяльність | км | 700 |
20. Сервісна стеля | м | 4200 |
Ми встановили на борт цифрову авіоніку: Odyssey EFIS фірми MLG avionics з 10 "дисплеєм, радіостанцію Icom-210. Аналогові прилади дублюють інформацію про висоту і швидкість. Тобто на борту встановлений комплекс, що дозволяє виконувати польоти в простих метеоумовах вдень, так як вертоліт призначений для експлуатації як повітряне судно АОН.
Hummingbird 300LS - перший вертоліт цього типу в Україні. Сподіваємося, що він сподобається багатьом пілотам і з'являться нові замовлення.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |